Masterplast виграв тендер вартістю більш ніж мільярд форинтів від генеральної дирекції Національної лікарні та поставлятиме з заводу в Німеччині сировину для виготовлення медичних засобів захисту. А вже з вересня цього року виробництво та постачання сировини відбуватиметься з Угорщини — заявив Генеральний Директор Надоші Роберт під час інтерв’ю для видання «Világgazdaság”»

Під час пандемії, менш ніж за рік, компанія поринула в абсолютно нову для себе галузь — галузь охорони здоров’я. Яким було організувати це?

Спочатку ми хотіли забезпечити стабільну виробничу базу для ринку дифузійних покрівельних мембран, і придбання заводу в Німеччині в червні минулого року було, головним чином, саме для цієї мети. Ми знали, що завод в Ашерслебені також придатний для виробництва сировини для медичної галузі (засобів захисту), значення якої зросло під час пандемії. У міру зростання попиту, більша частина нашого виробництва вже складалася з масок та захисного одягу, а згодом розвиток високопродуктивного сегменту охорони здоров’я став частиною нашої бізнес-політики. Початок роботи був з великою перевагою, оскільки з придбанням німецького заводу ми отримали значну базу знань, кваліфіковану робочу силу та менеджмент, а також ноу-хау, ліцензії. Я також маю особисте уявлення про те, як працює галузь охорони здоров’я, оскільки майже десять років працював у відділі медичного здоров’я компанії Johnson & Johnson на посаді керівника бізнесу.

 

Цього року ви плануєте здійснити 2 інвестиції в охорону здоров’я загальною вартістю 12 мільярдів HUF у своєму головному офісі в Шарсентмігалі. Яка мета компанії?

Для того, щоб розширити виробничі потужності сировини, ми розпочали ще минулого року найбільшу в нашій історії модернізацію фабрики в Шарсентмігалі сумою 9,5 мільярдів форинтів, а потім вирішили вийти на ринок готової медичної продукції через потреби, що виникли в нашій країні. Необхідні розробки будуть впроваджені з 2,6 млрд. форинтів. Це створює інтегроване виробництво, що дає нам набагато ефективніше функціонування та конкурентоспроможність на регіональному рівні. Існує небагато виробників для охорони здоров’я, які виробляють самостійно і сировину. Проєкти розвиваються запланованими темпами: виробництво сировини в червні та випуск готової продукції у вересні.

 

Наскільки значимою для компанії є перемога у тендері?

Ми поставляли невелику кількість засобів захисту для угорської охороні здоров’я, але ми ще не мали такого великого замовлення, саме тому укладення поточного контракту на поставку є важливим етапом для нашої компанії. З точки зору основного бізнесу, наша клієнтська база, як правило, включає будівельних оптові та роздрібні бази, а також магазини “зроби сам”, з якими ми в основному працюємо у безперервному режимі, але ця угода має інший розмір і характер порівняно з ними.

 

Як виглядає виробничий процес?

Для цього замовлення постачає сировину наш німецький завод, але сам спецодяг вже виготовляється у нас вдома. Виробничий процес: ми працюємо з п’ятьма великими вітчизняними інтеграторами, побічно з 50 швейними цехами, де близько тисячі людей виготовляють захисний одяг, який, з відповідною упаковкою, ми доставляємо для потреб угорської охорони здоров’я. Ми можемо говорити про справжнє національне співробітництво, оскільки ми закуповуємо хімічну сировину у групи Mol. Спецодяг сертифікований. Міжнародний кваліфікаційний процес був дуже важливим для нас, і це відкриває нам можливості реалізації спецзасобів і за кордоном. Ми в першу чергу прагнемо задовольнити потреби угорської охорони здоров’я, але наші виробничі потужності сировини вже перевищують це. Ми можемо легко продавати сировину на експортні ринки, але ми також хочемо з’являтись і з готовим товаром, насамперед, у сусідніх країнах. Тепер ми досліджуємо де, та які унікальні сертифікати для цього потрібні.

 

Ви не побоюєтеся, що попит на ці товари впаде у міру стихання пандемії?

На додаток до виробництва захисного одягу, ми матимемо широкий асортимент товарів для здоров’я. Дійсно, буде менше потреби в спеціальному захисному одязі, але ринок одноразових ізоляційних товарів постійно розширюється і буде продовжувати це робити і в майбутньому. У цій галузі стерилізований текстиль все частіше замінюється синтетичним гігієнічним текстилем, і ми якраз такий і використовуємо для виготовлення бахіл, головних уборів, захисних та хірургічних халатів. Завдяки цьому ми можемо стати стабільними постачальниками для потреб угорської охорони здоров’я.

 

Чи плануються нові інвестиції чи придбання крім нещодавно анонсованих великих проєктів?

Вже описані інвестиції створять основу для нашого опублікованого плану зростання доходів та прибутку на 2021-2023 роки, але тим часом ми вже працюємо над розробками, що закладуть основу для зростання на наступний період. Ми розглядаємо можливості в галузі будівництва та охорони здоров’я, як на «свіжих» полях, так і на проєктах придбання. У будівельній галузі ми бачимо майбутнє, насамперед, у галузі ізоляції. Цей сегмент підтримується не лише дедалі суворішими енергетичними вимогами, а й низкою державних стимулів, які ми хочемо максимально використати. Крім того, ми віримо, що у нас з’являться нові можливості у галузі охорони здоров’я, яка характеризується вищим рівнем прибутку. Ми очікуємо, що оборот обох секторів буде стабільно зростати, і до кінця десятиліття вони можуть складати 50-50 відсотків у результатах діяльності групи Masterplast.

 

Кілька компаній, що представлені на біржі, «повторювались» в рамках Програми облігацій центрального банку. Чи є у вас у планах ще однин вивід?

Ми про це думаємо. Ми хочемо використовувати найсприятливіші ресурси для наших розробок, і оскільки наша прибутковість продовжує зростати, ми можемо створити фінансовий фон, випустивши додаткові облігації.

 

Якими були тенденції на ринку Masterplast у першому кварталі, яких результатів ви очікуєте?

Наш рік розпочався добре: державні заходи, такі як субсидія на реконструкцію житла, п’ятивідсотковий ПДВ — мали позитивний вплив на угорський ринок. З початку року ринок сировини був неспокійним, поставки порушувались і ціни різко зростали. У той же час, ми розпочали рік із значних стратегічних запасів, і завдяки нашому сильному фінансовому становищу, ми також забезпечили постачання сировини та готової продукції на найближчий період. Наше виробництво йде за планом. Вплив всього цього також відобразиться на результатах першого кварталу, забезпечуючи досягнення цілей фінансової діяльності на 2021 рік, оголошених на початку січня.

 

Рік тому акції Masterplast були оцінені приблизно на 600 форинтів, а нещодавно курс становив понад 3000 форинтів. Чи реалістично ринок сьогодні оцінює папір?

Насправді компанія зазнає величезної трансформації — від класичної будівельної компанії до тієї, яка все більше зосереджується на промисловості ізоляції та має стратегічні позиції в галузі охорони здоров’я. Завдяки збільшенню інвестицій у Суботицю до кінця року ми станемо другими за величиною виробником склотканини в Європі, тоді як наш рейтинг як медичної компанії буде також переоцінений з точки зору інвесторів, оскільки наша прибутковість значно зросла. Раніше ми мали рентабельність EBITDA 6-8 відсотків, тепер ця цифра є двозначною, і ми прагнемо бути ще кращими. Це підвищення ефективності також повинно відображатися на ціні акцій. З огляду на все це, підвищений інтерес інвесторів є зрозумілим. Ми пишаємось тим, що ми є четвертою або п’ятою за величиною компанією на угорській фондовій біржі, частка якої становить 36 відсотків.

 

Джерело: https://www.vg.hu/penzugy/tozsde/oriasi-atalakulason-megy-at-a-masterplast-3716311/?fbclid=IwAR0XfuWx6I24ejWGD9XpG43KSK6LP6YYgHrEpzDK6-0yAjsJx6WNXyAnnCM